home
ультурно-осв≥тн≥й етап укр..-нац..в≥дродженн¤
ультурно-осв≥тн≥й етап украњнського нац≥онального в≥дродженн¤ став орган≥чною частиною розвитку украњнського народу. Ќа основ≥ поширенн¤ ≥дей романтизму та народництва серед украњнськоњ ≥нтел≥генц≥њ поширюютьс¤ принципи культурницького служ≥нн¤ власному народу. ¬ украњнському нац≥ональному рус≥ з'¤вл¤ютьс¤ нов≥ орган≥зац≥йн≥ форми. Ќаприк≥нц≥ 1850-х рок≥в украњнська д≥аспора у ѕетербурз≥ створила громаду неформальне культурно-просв≥тницьке товариство. јктивними учасниками громади стали ¬.Ѕ≥лозерський, ѕ. ул≥ш, ћ. остомаров, “.Ўевченко та ≥нш≥. ¬ 1861 р. з ≥н≥ц≥ативи студент≥в та викладач≥в ињвського ун≥верситету ≥м.—в¤того ¬олодимира виникла одна з найб≥льших просв≥тницьких орган≥зац≥й того часу - ињвська громада. √ромад≥вц≥ займалис¤ виключно культурно-просв≥тницькою д≥¤льн≥стю: видавали л≥тературу дл¤ сел¤н, поширювали украњнську мову, орган≥зовували нед≥льн≥ школи, займалис¤ розробкою перших украњнських п≥дручник≥в тощо. стор. 4 з 8 ѕерший етап громад≥вського руху був заморожений внасл≥док ¬ {≥жевського циркул¤ру ф 1863 р., ¤кий суттЇво обмежив використанн¤ украњнськоњ мови. ¬≥дродженн¤ громад≥вського руху в≥дбуваЇтьс¤ наприк≥нц≥ 1860-на початку 1870-х рок≥в. Ќовий етап громад≥вського руху був пов'¤заний з д≥¤льн≥стю Ѕ.јнтоновича ў≥ , ћ.ƒрагалшиоЇа ?÷ , ѕ.∆итецького ў} , ћ.Ћисенка ќ) , ‘.¬овка ?÷ та багатьох ≥нших д≥¤ч≥в науки та культури. ќсновними центрами громад≥вського руху стали "ѕ≥вденно-«ах≥дний в≥дд≥л –ос≥йського географ≥чного товариства", ≥сторичне товариство ≥м.Ќестора л≥тописц¤, часопис " иевска¤ старина". ƒ≥¤ч≥ громад спри¤ли розвитку украњнськоњ мови, поширенню та становленню украњнського правопису, подальшому росту науки та культури. √ромад≥вський рух був обмежений ≈мським указом царського ур¤ду, котрий заборонив видавати книжки украњнською мовою.√ромад≥вський етап в стор.